"Not all those who wander are lost.."

fredag 6. mai 2011

Pakke!

Har fått bøker fra Waterstonesmarketplace.com^^
og har derfor store problemer med å la være å hoppe glisende rundt...


Dragonlance Chronicles :) 
Var igrunn et impulskjøp - jeg så noen som anbefalte dem i et nettforum, og bestemte meg for å gi dem en sjanse, så jeg aner ikke hva de handler om.. men det kan bli spennende å for en gang skyld ikke vite noe som helst på forhånd.
Tidlegere denne uken fikk jeg første del av bestilling min:


The Fionavar Tapestry var også kanskje så impuls-basert.. jeg var inne på John Howe sine nettsider og så at han hadde illustrert coverene, og tenkte at joda, disse vil jeg ha :) Bare litt nedtur at bok nr 2 ikke hadde hans illustrasjon :P
Han har laget utrolig mange flotte cover-illustrasjoner, så jeg kommer nok til å finne flere bøker der neste gang jeg bestiller noe ...

 Nå gjenstår det bare to bøker til, så har jeg hele bestillingen (som kom på 400 kr, inkludert frakt, som faktisk er det som koster noe... Bøkene i seg selv kostet bare ca. 85 kr til sammen )

Og så er det å finne tid til å faktisk lese dem :P

men det skal man nok klare ;)

5 kommentarer:

  1. Åh, for en fin side! ^^ Jeg fikk også lyst å handle litt. Men kan jeg spørre deg om noe...
    Handlet du fra samme person, eller hvordan virker det? Betaler du en sum for frakt, samme hvor mange du kjøper av?
    Man ser jo at bøkene er brukte, men var de fine inni og slik, hvor mange stjerner fikk de bøkene du kjøpte? ca. :p mange spørsmål!

    SvarSlett
  2. Og jo, hvilket forum fikk du tips fra ? :)

    SvarSlett
  3. Mange interessante bøker! Kanskje jeg skal våge meg inn på den nettsiden der selv. Eller, kanskje det er best å vente til Lånekassa er generøse igjen, hihi. Pleier å bli en goood del kroner fattigere når jeg først setter i gang på slike nettsider.. D:

    SvarSlett
  4. Nilenna: Hmm.. skal vi se om jeg klarer å forklare dette... altså, alle "sellerene" er knyttet opp til siden, så du bare finner de bøkene du vil ha, putter de i handlekurven og bestiller, så ordner siden resten. MEN, om du bestiller mange bøker kan det absolutt være en fordel å finne flere fra samme seller, (om du trykker på navnet til selleren kommer du på en måte inn på siden deres og kan søke i utvalget de tilbyr) da får du "Discount shipping" rett og slett siden de da kan putte flere bøker i samme pakke. Hvor fort man får dem varierer fra seller til seller, og jeg oppdaget f.eks at Better World Books og The Perfect Used Bookstore har vært litt treige, mens Book Logic UK og eBookMole var raske med å sende, så jeg søker først i de "butikkene" jeg vet er raske..skjønt, det varierer. Det er også vert å merke seg at sellerne holder til på forskjellige steder, de fleste (og billigste) er fra England, men det er også en del fra USA. Jeg vet det ikke, men innbiller meg at det er litt dyrere frakt fra USA.

    Ja, de er brukt, og man merker det jo.. noen av bøkene jeg har bestillt har hatt litt gulnede sider og noen markeringer på innsiden (og bokryggen er selvsagt litt.. eh..rynkete;P) men egentlig så gjør det ikke noe for min del...Man kan jo fortsatt fint lese dem og så lukter de så godt gammel bok!^^ Akkurat hva ratingen var husker jeg faktisk ikke... men jeg vil tro det var noe sånt som 3-4.. og så finner du jo faktisk billige helt nye bøker også, som er merket som nye :)

    Forumet jeg fant tips fra var dette:
    http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?s=b146a8d1baffaeaa5bfcf6b074eb03e4&t=42046&page=2
    Spesielt innlegget til en som kalte seg "wayspooled", han hadde en laaang liste :)

    SvarSlett
  5. Den Grønnkledde: Hehe, er lett for at en tar litt av på sånne sider^^ Jeg har allered funnet en god del nye bøker, men jeg må vel nesten lese de jeg har først ;)

    SvarSlett